POLECAMY |
||
Słyszałam ostatnio, że wielu przedsiębiorców powinno dokonać rejestracji w bazie odpadów. Czy obowiązek ten ma również zastosowanie w odniesieniu do biura rachunkowego? U nas największą ilość odpadów stanowią makulatura i tonery.
Wpisu do Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami powinni dokonać prawie wszyscy przedsiębiorcy, nawet jednoosobowi. Obowiązkiem wpisu do rejestru BDO objęte są m.in. podmioty, które wytwarzają odpady oraz prowadzą ewidencję tych odpadów.
Obowiązek rejestracji w BDO dotyczy przedsiębiorcy, który m.in. w swojej działalności wytwarza następujące odpady:
W świetle powyższego biuro rachunkowe, o którym mowa w pytaniu, wytwarza wskazane odpady. Tym samym obowiązkowe jest dokonanie rejestracji w systemie BDO.
W celu uzyskania wpisu do rejestru należy złożyć formularz rejestrowy, który znajduje się na stronie: https://www.bdo.mos.gov.pl.
Należy przypomnieć, że od 1 stycznia 2020 r. obowiązkowe stanie się korzystanie z nowych modułów Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami w zakresie przede wszystkim wystawiania dokumentów ewidencji odpadów, w tym m.in. kart przekazania odpadów. Od stycznia 2020 r. na przedsiębiorców, którzy nie dokonają rejestracji, będą nakładane kary finansowe, a nawet kary aresztu.
|