Jak szukać?»

Aktualnie jesteś: Gofin.pl (strona główna)  »  Firma  »  Zakładanie firmy  »   Rejestracja żłobka on-line
A A A  poleć artykuł   drukuj artykuł

Rejestracja żłobka on-line

Gazeta Podatkowa nr 82 (1123) z dnia 13.10.2014
Kinga Romas

Zamierzam rozpocząć działalność gospodarczą polegającą na prowadzeniu żłobka. Czy wniosek o jego rejestrację można złożyć on-line? Jeśli tak, to czy konieczne jest posiadanie bezpiecznego elektronicznego podpisu weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem? (pytanie nr 865459)

Obecnie możliwe jest złożenie on-line wniosku o rejestrację żłobka. Na portalu Emp@tia, dostępnym pod adresem www.empatia.mpips.gov.pl, w module E-wnioski, udostępniona została usługa umożliwiająca jego złożenie. Jeśli uczestnik forum zdecyduje się na ten sposób rejestracji, będzie musiał najpierw na tym portalu założyć sobie konto. W tym celu konieczne jest posiadanie bezpiecznego podpisu bądź profilu zaufanego e-PUAP. Następnie w module e-Wnioski należy:

  • wybrać opcję "Dokumenty, Nowy dokument, Opieka nad dzieckiem w wieku do lat 3",
     
  • wybrać wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych,
     
  • wybrać gminę, do której wniosek będzie skierowany,
     
  • wypełnić wniosek,
     
  • wysłać wniosek potwierdzając bezpiecznym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym e-PUAP.

Należy zaznaczyć, że uzyskanie profilu zaufanego e-PUAP jest całkowicie bezpłatne, a stanowi on alternatywę dla bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego ważnym kwalifikowanym certyfikatem. Ponadto korzystanie z możliwości podpisywania dokumentów za pomocą profilu zaufanego jest niezmiernie proste i w odróżnieniu od podpisu elektronicznego nie jest wymagane posiadanie żadnego urządzenia do jego składania.


Procedura uzyskania profilu zaufanego

zalogowanie się na platformie ePUAP
(wymagane posiadanie konta na ePUAP)

Rejestracja żłobka on-line

wypełnienie wniosku o założenie profilu

Rejestracja żłobka on-line
Rejestracja żłobka on-line
udanie się w ciągu 14 dni do punktu potwierdzającego profil (np. urząd skarbowy czy oddział ZUS) celem potwierdzenia tożsamości (metoda dla wszystkich, którzy nie posiadają podpisu elektronicznego z kwalifikowanym certyfikatem) potwierdzenie swoich danych za pomocą podpisu elektronicznego z kwalifikowanym certyfikatem (tzw. metoda samozaufania, która jest dostępna dla osób posiadających podpis elektroniczny)

Zakładanie firmy - czytaj także:

 
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania serwisów (utrzymania sesji),

  • analizy statystyk ruchu i reklam w serwisach,

  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia personalizowanych reklam.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o.

Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam jest partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. (SDO). Odbiorcą informacji z plików cookies są Netsprint S.A., Google LLC oraz spółki zlecające SDO realizację kampanii reklamowej, a także podmioty badające i zliczające tę kampanię. Dane te mogą ponadto zostać udostępnione na rzecz partnerów handlowych SDO.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora w serwisie internetowym.

  • Dobrowolna zgoda

    Aby móc wyświetlać spersonalizowane reklamy dopasowane do Pani/Pana zainteresowań, partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. musi mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne (nie ma obowiązku jej udzielenia).

Zgoda

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w związku z możliwością wyświetlenia reklam dopasowanych do Pani/Pana zainteresowań poprzez kliknięcie w przycisk „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody.