Wyszukaj

Jak szukać?»

Aktualnie jesteś: Gofin.pl (strona główna)  »  Podatki  »  Procedura podatkowa  »   Doręczenie pisma zarządcy budynku
A A A  poleć artykuł   drukuj artykuł

Doręczenie pisma zarządcy budynku

Gazeta Podatkowa nr 87 (1441) z dnia 30.10.2017
Małgorzata Żujewska

Listonosz zostawił pismo z urzędu skarbowego dla spółki z o.o. u zarządcy budynku, w którym znajduje się jej siedziba, a nie pracownikowi upoważnionemu do odbioru firmowej korespondencji. Czy pismo mogło być w ten sposób doręczone?

TAK. Listonosz ma prawo zostawić pismo od organu podatkowego dla spółki z o.o. u zarządcy budynku, w którym znajduje się jej siedziba, jeżeli doręczenie w lokalu siedziby okaże się niemożliwe, np. gdy firma jest zamknięta.

Pisma od organów podatkowych doręcza się osobom prawnym zasadniczo w lokalu ich siedziby lub miejscu prowadzenia działalności - osobie upoważnionej do odbioru korespondencji lub prokurentowi. Dopuszczalne jest jednak pozostawienie przesyłki u zarządcy budynku lub dozorcy w razie niemożności przekazania pisma w siedzibie firmy. Przewiduje to art. 151 § 2 Ordynacji podatkowej. Zarządca budynku lub dozorca musi pokwitować odbiór przesyłki i zgodzić się przekazać ją adresatowi. Doręczyciel jest natomiast zobowiązany zostawić zawiadomienie informujące o doręczeniu w oddawczej skrzynce pocztowej firmy, na drzwiach lokalu siedziby lub w widocznym miejscu przy wejściu na posesję, na której znajduje się siedziba.

Procedura podatkowa - czytaj także:

 
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60