Wyszukaj

Jak szukać?»

Aktualnie jesteś: Gofin.pl (strona główna)  »  Podatki  »  Podatek dochodowy  »   Korekta kosztów uzyskania przychodów w związku z otrzymanym rabatem
A A A  poleć artykuł   drukuj artykuł

Korekta kosztów uzyskania przychodów w związku z otrzymanym rabatem

Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno - Finansowych nr 33 (968) z dnia 20.11.2017

Spółka otrzymała rabat cenowy dotyczący towarów kupionych w sierpniu br. (wartość towarów objętych przedmiotowym rabatem zaliczyła do kosztów uzyskania przychodów w październiku br.). Kontrahent wystawił fakturę korygującą w październiku br., jednak otrzymaliśmy ją dopiero w listopadzie br. Czy powinniśmy skorygować koszty uzyskania przychodów (o wartość otrzymanego rabatu) dopiero w listopadzie br.?

paragraf W myśl art. 15 ust. 4i ustawy o PDOP, jeżeli korekta kosztu uzyskania przychodów (w tym odpisu amortyzacyjnego) nie jest spowodowana błędem rachunkowym lub inną oczywistą omyłką, korekty dokonuje się poprzez zmniejszenie lub zwiększenie kosztów uzyskania przychodów poniesionych w okresie rozliczeniowym, w którym została otrzymana faktura korygująca lub, w przypadku braku faktury, inny dokument potwierdzający przyczyny korekty.

W przedmiotowej sprawie faktura korygująca została wystawiona przez kontrahenta w związku z udzielonym przez niego rabatem. Przyczyną wystawienia tej korekty nie był zatem błąd rachunkowy ani inna oczywista omyłka. W związku z tym spółka powinna dokonać korekty kosztów uzyskania przychodów w okresie rozliczeniowym, w którym otrzymała fakturę korygującą, tj. w tym przypadku w listopadzie br.

Podatek dochodowy - czytaj także:

 
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60