Krajowa Administracja Skarbowa zachęca wszystkich do korzystania z usługi "Umów wizytę w urzędzie skarbowym". Rezerwując wizytę, podatnik może ustalić dogodny dla siebie termin spotkania, nie czeka w kolejce i szybko załatwi swoją sprawę podatkową. W jej ramach można m.in. elektronicznie zarezerwować wizytę w wybranym urzędzie, planując ją nawet na 21 dni wcześniej w konkretnym dniu i o wybranej godzinie. Umówienie wizyty w urzędzie skarbowym nie jest obowiązkowe. Nie trzeba np. umawiać wizyty, aby złożyć dokument w urzędzie.
Tylko w I kwartale 2024 r. klienci urzędów skarbowych umówili w całym kraju ponad 1,1 mln wizyt. Średni czas obsługi podatnika podczas umówionego spotkania wyniósł 17 minut. Z ankiet przeprowadzanych po umówionej wizycie wynika, że aż 91% podatników było zadowolonych ze swojej wizyty.
Najszybszym i najprostszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Wystarczą cztery kroki:
Po umówieniu wizyty na podany numer telefonu lub adres e-mail jest wysyłane potwierdzenie rezerwacji z informacją m.in. o stanowisku/pokoju, do którego podatnik powinien się zgłosić w dniu wizyty. Osoby, które umawiają wizytę co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymają dodatkowo SMS-owe przypomnienie.
Wizytę można też zarezerwować telefonicznie lub osobiście w urzędzie skarbowym. Jednak większość wizyt (56%) jest obecnie umawianych elektronicznie.
Jeśli podatnik nie może przyjść na umówioną wcześniej wizytę, ma możliwość jej odwołania. Można to zrobić telefonicznie - dzwoniąc do urzędu skarbowego lub internetowo - wypełniając formularz dostępny na stronie wizyta.podatki.gov.pl, podając: numer umówionej wizyty, imię i nazwisko, numer telefonu lub e-mail. Wprowadzone dane powinny być takie same, jak dane, które podatnik podał podczas rejestracji. Dzięki odwołaniu wizyty, na którą nie można przyjść, inna osoba będzie mogła umówić się w tym czasie do urzędu.
Każda osoba, która umawiając się podała adres e-mail, otrzymuje po swojej wizycie wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. Wypełnienie ankiety jest dobrowolne. Pytania dotyczą ogólnego zadowolenia z wizyty i emocji, które towarzyszyły klientowi podczas załatwiania sprawy. Dodatkowo są w niej zawarte dwa pytania otwarte, które umożliwiają ankietowanym przekazanie uwag dotyczących poszczególnych aspektów wizyty w urzędzie.
Źródło: www.kis.gov.pl
Dnia 2 maja 2024 r. zostało opublikowane rozporządzenie delegowane Komisji zmieniające dyrektywę 2000/14/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do metod pomiaru hałasu emitowanego przez urządzenia używane na zewnątrz pomieszczeń (UE) 2024/1208. Nowe regulacje zaczną obowiązywać od 22 maja 2025 r.
W związku z postępem technicznym oraz nowymi metodami pomiarowymi przy jednoczesnym zachowaniu dopuszczalnych poziomów mocy akustycznej w dyrektywie 2000/14/WE dokonano zmian metody pomiaru hałasu emitowanego przez urządzenia używane na zewnątrz pomieszczeń. Dlatego zostanie zmieniony załącznik III dyrektywy 2000/14/WE, który określa podstawowe normy emisji hałasu w części A oraz procedury badania hałasu wymienione w części B załącznika III urządzeń.
Modyfikacji ulegnie także krajowe rozporządzenie Ministra Gospodarki w sprawie zasadniczych wymagań dla urządzeń używanych na zewnątrz pomieszczeń w zakresie emisji hałasu do środowiska. Dotychczasowy załącznik IV tego rozporządzenia i wszystkie odniesienia do tego załącznika zostaną zmienione na bezpośrednie odwołania do nowego rozporządzenia (UE) 2024/1208.
Źródło: www.gov.pl/web/rozwoj-technologia
|