Facebook
Koniec roku w małej firmie

Jak szukać?»

Uwaga: Do 2 kwietnia 2024 r. część płatników składek przekazuje do ZUS zgłoszenia o pracy "szczególnej" ZUS ZSWA za 2023 r. Do 31 marca 2024 r. należy sporządzić i podpisać sprawozdanie finansowe za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US zeznań: CIT-8 i CIT-8AB za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US deklaracji: CIT-8E i CIT-8FR za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US informacji: IFT-2R, CIT-RB i CIT-CSR za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US informacji: CIT-8ST, CIT-N1, CIT-N2, PIT-N1 i PIT-N2 według stanu na 31 grudnia 2023 r.
Aktualnie jesteś: Gofin.pl (strona główna)  »  Koniec roku w małej firmie 2018  »  Pozostałe zagadnienia  »   Wyrejestrowanie odbiorników RTV po likwidacji działalności
POLECAMY
A A A  drukuj artykuł

Wyrejestrowanie odbiorników RTV po likwidacji działalności

Gazeta Podatkowa

Zamierzam zlikwidować działalność. W firmie zarejestrowane mam dwa odbiorniki radiowe i jeden TV, za które opłacam abonament. Czy muszę je wyrejestrować? Jeśli tak, to w jaki sposób tego dokonać?

Czytelnik likwidując prowadzoną działalność zobowiązany jest wyrejestrować posiadane odbiorniki RTV. Jeżeli tego nie dokona, nadal będzie ciążył na nim obowiązek regulowania comiesięcznych opłat abonamentowych.

Wyrejestrowania odbiorników dokonać można na dwa sposoby. Po pierwsze, można osobiście wyrejestrować je na poczcie. W tym celu na formularzu zgłoszenia rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych albo zgłoszenia zmiany danych należy zaznaczyć, że dokonuje się "Zmiany danych", a także zaznaczyć pole 1.9. "Zaprzestanie używania odbiorników - wyrejestrowanie odbiorników". Upoważniony pracownik operatora wyznaczonego potwierdzi przyjęcie zgłoszenia datownikiem i swoim podpisem oraz wpisze datę i godzinę złożenia zgłoszenia. Operator zwróci użytkownikowi opatrzony potwierdzeniem przyjęcia oryginał złożonego zgłoszenia, zachowując jego kopię. Opatrzony potwierdzeniem przyjęcia oryginał zgłoszenia stanowi potwierdzenie jego złożenia.

Czytelnik może też dokonać wyrejestrowania za pomocą formularza zamieszczonego na internetowej stronie Poczty Polskiej: https://rtv.poczta-polska.pl. W tym przypadku konieczne jest podanie numeru identyfikującego (indywidualny numer identyfikacyjny użytkownika) oraz adresu e-mail, bowiem potwierdzenie złożenia wyrejestrowania odbiorników zostanie wysłane na wskazany adres poczty elektronicznej. Następnie w terminie 4 dni roboczych od daty wypełnienia elektronicznego formularza operator wysyła sporządzone zgłoszenie przesyłką listową na wskazany adres. Trzeba je podpisać i odesłać w dołączonej kopercie zwrotnej. Należy tego dokonać w terminie 14 dni od otrzymania. W ciągu 7 dni od dnia otrzymania podpisanego wniosku operator winien wysłać zawiadomienie o zatwierdzeniu przeprowadzonej zmiany. W przypadku nieodesłania zgłoszenia, wyrejestrowanie odbiorników radiowo-telewizyjnych nie zostanie zatwierdzone.

Jeżeli Czytelnik nie otrzyma:

  • zgłoszenia w terminie 9 dni od daty podania, za pośrednictwem strony internetowej operatora wyznaczonego, danych niezbędnych do sporządzenia zgłoszenia lub
     
  • zawiadomienia o zatwierdzeniu przeprowadzonej aktualizacji danych, w terminie 14 dni od dnia odesłania operatorowi wyznaczonemu podpisanego zgłoszenia,

zobowiązany będzie do niezwłocznego złożenia zawiadomienia w formie listownej bądź na adres poczty elektronicznej wskazanej na stronie internetowej operatora wyznaczonego.

Datą zgłoszenia wyrejestrowania w przypadku:

  • osobistego zgłoszenia na poczcie jest dzień wydania zawiadomienia o zatwierdzeniu zmiany,
     
  • zgłoszenia elektronicznego jest dzień podania, za pośrednictwem strony internetowej, danych do wypełnienia wniosku.

Powyższe wynika z rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie warunków i trybu rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1676).

Więcej na ten temat w zasobach płatnych:
 
Przydatne linki
 
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.