Zamierzam zgłosić zawieszenie prowadzonej działalności gospodarczej (wpis w CEIDG). Czy w okresie zawieszenia będę musiał opłacać abonament RTV?
Obecnie zasady regulowania opłat abonamentowych określa ustawa o opłatach abonamentowych.
Zasadniczo przedsiębiorcy zobowiązani są zarejestrować każdy posiadany odbiornik radiowy i telewizyjny oraz opłacać za nie abonament RTV. Obowiązuje bowiem zasada, zgodnie z którą domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu, używa tego odbiornika.
Czytelnik w momencie zgłoszenia zawieszenia działalności gospodarczej nie może wykonywać działalności gospodarczej i osiągać bieżących przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej. Stanowi tak art. 25 ust. 1 Prawa przedsiębiorców (Dz. U. z 2018 r. poz. 646 ze zm.).
Z wyjaśnień zamieszczonych na stronie serwisu informacyjno-usługowego dla przedsiębiorcy BIZNES.GOV.PL (www.biznes.gov.pl) prowadzonego przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii jasno wynika, że przedsiębiorca dokonując zawieszenia firmy winien złożyć wniosek o wyrejestrowanie posiadanych odbiorników RTV. Można to zrobić na poczcie. Czytelnik może też dokonać wyrejestrowania za pomocą formularza zamieszczonego na internetowej stronie Poczty Polskiej: https://rtv.poczta-polska.pl. W tym przypadku konieczne jest podanie numeru identyfikującego (indywidualny numer identyfikacyjny użytkownika) oraz adresu e-mail, bowiem potwierdzenie złożenia wyrejestrowania odbiorników zostanie wysłane na wskazany adres poczty elektronicznej. Datą zgłoszenia wyrejestrowania w przypadku:
Powyższe wynika z rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie warunków i trybu rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1676).
Wznawiając działalność trzeba będzie ponownie zarejestrować odbiorniki.
Ponadto w okresie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej przedsiębiorca:
|