Wyszukaj

Jak szukać?»

Aktualnie jesteś: Gofin.pl (strona główna)  »  Firma  »  Zawieszanie i likwidacja firmy  »   Likwidacja firmy w CEIDG
A A A  poleć artykuł   drukuj artykuł

Likwidacja firmy w CEIDG

Gazeta Podatkowa nr 22 (1272) z dnia 17.03.2016
Marta Stefanowicz - Wasilewska

W dniu 30 listopada 2014 r. zawiesiłem jednoosobową działalność na okres 2 lat. Obecnie chciałbym zlikwidować firmę. Jakich czynności muszę dokonać w CEIDG, żeby prawidłowo zamknąć firmę?

Przedsiębiorca niezatrudniający pracowników może zawiesić swoją działalność maksymalnie na 24 miesiące. Wypełniając formularz CEIDG-1 jako zgłoszenie zawieszenia prowadzonej działalności wypełnia rubrykę 14.2 podając w niej datę planowanego wznowienia działalności. Jednakże data ta ma jedynie charakter informacyjny i nie jest dla przedsiębiorcy wiążąca. To zaś oznacza, że aby dokonać wykreślenia wpisu swojej działalności z CEIDG, nie trzeba dokonywać jej uprzedniego wznowienia.

Wniosek o wykreślenie wpisu z CEIDG należy złożyć w terminie 7 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej. Datą zakończenia działalności firmy jest bowiem ostatni dzień jej prowadzenia i tę datę należy wpisać w rubryce 16 formularza CEIDG-1. Data zamknięcia firmy nie może być późniejsza od daty złożenia wniosku. Przedsiębiorca nie może więc złożyć wniosku o likwidację firmy wcześniej niż nastąpi jej zamknięcie, to zaś oznacza, że trzeba najpierw zaprzestać prowadzenia działalności, a następnie w ciągu 7 dni złożyć wniosek o wykreślenie wpisu z CEIDG. W formularzu CEIDG-1 należy wypełnić następujące rubryki i pola: 01.5, 03.3, 03.4, 03.5, 03.6, 03.7, 03.13, 06 (tylko w zakresie nazwy firmy), 07, 13.1.2, 16 (data zakończenia wykonywania działalności) oraz 17.

Wniosek o wykreślenie wpisu na formularzu CEIDG-1 można złożyć elektronicznie, osobiście lub listownie w dowolnie wybranym urzędzie gminy bądź miasta.

Zawieszanie i likwidacja firmy - czytaj także:

 
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania serwisów (utrzymania sesji),

  • analizy statystyk ruchu i reklam w serwisach,

  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia personalizowanych reklam.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o.

Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam jest partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. (SDO). Odbiorcą informacji z plików cookies są Netsprint S.A., Google LLC oraz spółki zlecające SDO realizację kampanii reklamowej, a także podmioty badające i zliczające tę kampanię. Dane te mogą ponadto zostać udostępnione na rzecz partnerów handlowych SDO.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora w serwisie internetowym.

  • Dobrowolna zgoda

    Aby móc wyświetlać spersonalizowane reklamy dopasowane do Pani/Pana zainteresowań, partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. musi mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne (nie ma obowiązku jej udzielenia).

Zgoda

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w związku z możliwością wyświetlenia reklam dopasowanych do Pani/Pana zainteresowań poprzez kliknięcie w przycisk „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody.