POLECAMY |
||
W ubiegłym roku sporządzałam e-sprawozdanie finansowe w Programu DRUKI Gofin. Po wygenerowaniu pliku sprawozdania w formacie XML i podpisaniu przez wszystkie osoby, dodatkowo w module e-Dokumenty GOFIN wygenerowałam sobie treść tego sprawozdania do formatu PDF. W pliku tym zawarte były wszystkie wybrane przeze mnie elementy sprawozdania łącznie z treścią załączonej informacji dodatkowej (sporządzonej w formacie PDF) oraz lista podpisów.
Korzystając z Programu w tym roku również chciałam wygenerować do formatu PDF treść e-sprawozdania sporządzonego w formacie XML. Niestety w pliku tym nie ma treści załączonej informacji dodatkowej, widnieje jedynie informacja o załączonych plikach, ich nazwa oraz rozmiar. Czy to jest prawidłowe?
Działanie Programu jest jak najbardziej prawidłowe. Wskazana w pytaniu zmiana związana jest udostępnieniem przez Min. Fin. nowej wersji struktur logicznych (wer. 1-2). Nowa wersja struktur ma zastosowanie do sprawozdań finansowych sporządzanych od 1 września 2019 r.
W wersji struktur obowiązującej poprzednio (wer. 1-0) pliki z informacją dodatkową (forma nieustrukturyzowana) dołączane do sprawozdania finansowego musiały być sporządzone w formacie PDF. W nowej wersji struktur nie wskazano jaką postać plików powinna mieć dołączana do sprawozdania informacja dodatkowa. Oznacza to, że nieustrukturyzowana informacja dodatkowa może zostać dołączona jako element pliku XML sprawozdania finansowego w postaci binarnej, kodowanej w standardzie Base64, np. jako PDF, CSV, JPG, PNG, DOC, DOCX, XLS, XLSX, ODT, ODS, TXT, RTF.
W związku z tą zmianą nie ma możliwości technicznej przekształcenia dołączonych plików z informacją dodatkową sporządzonych w różnych formatach (np. DOC, TXT) do jednego pliku w formacie PDF. Dlatego też w wygenerowanej do formatu PDF treści e-sprawozdania sporządzonego w formacie XML w podsumowaniu przekazywane są jedynie informacje dotyczące ilości dołączonych plików, ich nazwy oraz rozmiar.
|