Facebook

Jak szukać?»

Aktualnie jesteś: Gofin.pl (strona główna)  »  Krajowy System e-Faktur w firmie - nowy etap w technologicznym rozwoju
POLECAMY
A A A  drukuj artykuł

Krajowy System e-Faktur w firmie - nowy etap w technologicznym rozwoju - artykuł sponsorowany

Od 1 stycznia 2022 roku faktura ustrukturyzowana stała się trzecią dopuszczalną formą dokumentowania sprzedaży (obok tradycyjnych faktur papierowych oraz faktur elektronicznych). Dostosowanie zaplecza technologicznego do współpracy z Krajowym Systemem e-Faktur jest niezbędne w każdym przedsiębiorstwie, które chce wystawiać faktury ustrukturyzowane. Czy KSeF to kolejny element technologicznej transformacji?

Cyfrowa transformacja polskich firm sukcesywnie przyspiesza. Przedsiębiorcy wiedzą, że konkurencyjność biznesu warto budować w oparciu o  najnowsze technologiach. Przyjęty przez rząd projekt zmian ustawy VAT spowoduje, że od 2023 roku każdy przedsiębiorca obowiązkowo będzie używał nowego systemu - Krajowego Systemu e-Faktur. Obecny rok to czas na “przetestowanie" tego rozwiązania i przygotowanie się do nowego obowiązku.

Założenia KSeF

W założeniu każdy przedsiębiorca będzie posiadał swoje konto w Krajowym Systemie e-Faktur. W systemie tym można wystawić faktury wykorzystując do tego zintegrowane z KSeF programy komercyjne.

Wiele firm używa takiego oprogramowania i dzięki temu łatwiej dostosuje się do zmian w fakturowaniu, które w 2023 roku mają być obligatoryjne. Po wprowadzeniu faktury do KSeF, dokument otrzyma własny numer identyfikujący oraz zostanie zweryfikowany pod względem poprawności informacji.

Faktura zostanie uznana za wystawioną i doręczoną, gdy tylko system wygeneruje numer identyfikacyjny. Pojawi się też informacja o dacie i czasie jej wystawienia. Co ważne, w 2022 roku, aby otrzymać dokument w systemie potrzebna będzie również zgoda odbiorcy. Jeśli jej nie udzieli, wówczas przedsiębiorca – oprócz wygenerowania faktury w KseF – zostanie zobowiązany do dostarczenia pliku w inny sposób, np. w wersji papierowej lub pocztą elektroniczną.

Integracja KSeF

Na czym polega integracja systemu informatycznego z Krajowym Systemem e-Faktur? Takie dwa narzędzia mogą łączyć się dzięki komunikacji poprzez API. Producenci rozwiązań wspierających zarządzanie firmą czy biurem rachunkowym, aby dostosować się do KSeF, już od 2021 przyglądali się i testowali rozwiązania proponowane przez Ministerstwo Finansów. Wszystko po to, żeby jak najszybciej udostępnić funkcjonalności zintegrowane z KSeF swoim użytkownikom.

W działalności biznesowej warto sięgać po rozwiązania - także dotyczące narzędzi wspierających fakturowanie oraz rozliczanie i dokumentowanie transakcji - które są dostosowane do aktualnych zmian w przepisach. Co więcej, sprawdzeni producenci rozwiązań informatycznych, aby ułatwić wdrożenie do nowych przepisów, informują o ważnych zmianach swoich użytkowników - wysyłając powiadomienia mailowe, przygotowując specjalne publikacje edukacyjne.

- Mogę powiedzieć śmiało: jeśli chodzi o wymogi ustawy, SaldeoSMART jest gotowe. Skupiliśmy się na tym, aby oddać do dyspozycji klientów to, co ustawa narzuca oraz umożliwić podjęcie świadomej decyzji o korzystaniu z Krajowego Systemu e-Faktur. SaldeoSMART, oprócz wystawiania faktur, daje również szerokie możliwości związane z listą dokumentów i fakturami kosztowymi,  m.in. kwestie uprawnień do pobranych dokumentów czy automatyzację procesów księgowania. Dzięki temu SaldeoSMART staje się centrum dowodzenia KSeF.

Alicja Sołtys - Product Owner aplikacji SaldeoSMART, BrainSHARE IT

Centrum dowodzenia e-fakturami

Programem dostosowanym do nowych przepisów dysponują klienci SaldeoSMART. Wielofunkcyjna platforma SaldeoSMART jest w pełni przygotowana do współpracy z Krajowym Systemem e-Faktur. Co to oznacza?

Raz ustawiając token w aplikacji, użytkownik SaldeoSMART nie musi logować się do KSeF. Dzięki temu z poziomu SaldeoSMART wystarczy wprowadzić wymagane dane, nacisnąć przycisk potwierdzający ich wysłanie, a program nada fakturze ustrukturyzowany format xml i przekaże ją do nadania numeru identyfikacyjnego w KSeF. Jeżeli odbiorca nie zgodzi się na przyjęcie faktury ustrukturyzowanej, to wystawiający może pobrać e-fakturę i dostarczyć ją w postaci wydrukowanej lub elektronicznej (jako załącznik do e-maila).

KSeF jest w 2022 roku formułą dobrowolną, jednak cyfryzacja obrotu dokumentów jest docelowym rozwiązaniem. Dlatego już teraz warto rozważyć korzystanie z oprogramowania, które jest dostosowane do zmieniających się przepisów, a jednocześnie przyjazne dla użytkowników. Dzięki nowoczesnym aplikacjom fakturowanie staje się prostsze, szybsze i przede wszystkim mniej narażone na błędy. SaldeoSMART od ponad 12 lat oferuje rozwiązania eliminujące pracę z dokumentami papierowymi.

Aplikacja firmy BrainSHARE IT usprawnia pracę księgowych - odczytuje dane z dokumentów papierowych (eliminuje ręczne wprowadzanie ich do systemów księgowych), umożliwia obieg dokumentów, wspiera zarządzanie dokumentacją i zadaniami. Daje możliwości sprawnej komunikacji między biurem rachunkowym a jego klientami oraz przepływu informacji wśród pracowników firm. Stanowi centrum zarządzania e-dokumentami, na bieżąco aktualizowane do wymogów prawa. Jest wygodnym narzędziem stworzonym przez ekspertów od lat współpracujących z księgowymi. SaldeoSMART rozszerza możliwości KSeF.

SaldeoSmart jako Centrum Dowodzenia KSeF

 
Przydatne linki
 
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.