POLECAMY |
||
Zasady podpisywania dokumentów przekazywanych do organów podatkowych przez internet określa rozporządzenie MRiF w sprawie sposobu przesyłania deklaracji i podań oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone (Dz. U. z 2021 r. poz. 52 ze zm.). Zostało ono znowelizowane 15 lutego 2021 r.
Nowe regulacje poszerzyły katalog dokumentów, które można przekazać przez CEIDG, o informację o zmianach we wniosku o zastosowanie karty podatkowej lub likwidacji prowadzonej działalności (PIT-16Z/PIT-16ZS). Informacja w ten sposób przesyłana może być opatrzona podpisem zaufanym lub osobistym.
Kolejna zmiana to rozszerzenie listy e-deklaracji, które mogą być podpisane danymi autoryzującymi, tj. poprzez podanie przez podatnika (płatnika) będącego osobą fizyczną identyfikatora podatkowego, pierwszego imienia, nazwiska, daty urodzenia oraz kwoty przychodu wykazanej za odpowiedni rok podatkowy w PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39 albo PIT-40A. Tą metodą uwierzytelniania objęto deklaracje o wysokości dochodu z niezrealizowanych zysków (PIT-NZ) oraz deklaracje o wysokości dochodu z niezrealizowanych zysków osiągniętego przez przedsiębiorstwo w spadku (PIT-NZS), przesyłane za okresy rozliczeniowe rozpoczynające się po 31 stycznia 2021 r.
Znowelizowane rozporządzenie nie przewiduje możliwości podpisania danymi autoryzującymi VAT-7 oraz VAT-7K. Ma to jednak związek z włączeniem tych rozliczeń odpowiednio do JPK_V7M albo JPK_V7K. Deklaracje VAT-7 i VAT-7K (oraz ich korekty) składane za okresy rozliczeniowe przypadające przed 1 października 2020 r. nadal można podpisywać danymi autoryzującymi.
|