Facebook

Jak szukać?»

Uwaga: Do 2 kwietnia 2024 r. część płatników składek przekazuje do ZUS zgłoszenia o pracy "szczególnej" ZUS ZSWA za 2023 r. Do 31 marca 2024 r. należy sporządzić i podpisać sprawozdanie finansowe za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US zeznań: CIT-8 i CIT-8AB za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US deklaracji: CIT-8E i CIT-8FR za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US informacji: IFT-2R, CIT-RB i CIT-CSR za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US informacji: CIT-8ST, CIT-N1, CIT-N2, PIT-N1 i PIT-N2 według stanu na 31 grudnia 2023 r.
Aktualnie jesteś: Gofin.pl (strona główna)  »  Firma  »  Zawieszanie i likwidacja firmy  »   Zawieszenie działalności klubów fitness a otrzymana dotacja
POLECAMY
A A A  drukuj artykuł

Zawieszenie działalności klubów fitness a otrzymana dotacja

Gazeta Podatkowa nr 91 (1757) z dnia 12.11.2020
Jolanta Białkowska

Otrzymałem pierwszą ratę premii na rozpoczęcie działalności pozarolniczej z PROW (działanie 6.2). W biznesplanie zadeklarowałem utworzenie dwóch miejsc pracy (ja i instruktor zajęć fitness). Ze względu na zawieszenie działalności klubów fitness z powodu COVID-19 obecnie nie zatrudnię instruktora. Co mam w takiej sytuacji zrobić, by nie zwracać już otrzymanego wsparcia finansowego?

Wysokość premii na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej uzależniona jest od ilości utworzonych miejsc pracy. W związku z tym beneficjent jest zobowiązany w odpowiednim czasie utworzyć miejsca pracy zadeklarowane w biznesplanie przedsięwzięcia. Utworzenie miejsc pracy (wliczając samozatrudnienie) w przeliczeniu na pełne etaty średnioroczne powinno nastąpić w okresie od dnia otrzymania decyzji o przyznaniu pomocy do dnia złożenia wniosku o wypłatę drugiej raty pomocy (premii). Natomiast utrzymanie osiągniętego przyrostu miejsc pracy powinno nastąpić w okresie co najmniej dwóch lat od dnia wypłaty drugiej raty pomocy. Niewywiązanie się z tego obowiązku ma konsekwencje dla beneficjenta w postaci konieczności zwrotu do 100% kwoty pierwszej raty pomocy, proporcjonalnie do okresu niespełnienia tego warunku i liczby nieutworzonych miejsc pracy. Mowa o tym w § 18 ust. 4 pkt 1 lit. a) rozporządzenia MRiRW w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej na operacje typu "Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej"… (Dz. U. z 2016 r. poz. 1196 ze zm.).

Biorąc pod uwagę fakt, że obecnie ze względu na zawieszenie działalności kubów fitness z powodu COVID-19 beneficjent nie jest w stanie utworzyć nowego miejsca pracy, nie będzie musiał zwracać otrzymanej już pierwszej raty premii. Jeśli podczas stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii przyczyną niezrealizowania przez beneficjenta w sposób ciągły warunków lub zobowiązań określonych we wspomnianym rozporządzeniu są ograniczenia wskazane w przepisach o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi lub inne okoliczności powiązane z tymi ograniczeniami, uznaje się, że te warunki lub zobowiązania w okresie obowiązywania tych ograniczeń są realizowane w sposób ciągły zgodnie z powołanym rozporządzeniem. Jednakże w przypadku innych okoliczności powiązanych z ograniczeniami określonymi w przepisach o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, beneficjent musi uprawdopodobnić, że są one powiązane z tymi ograniczeniami, poprzez zgłoszenie tego faktu na piśmie dyrektorowi OR ARiMR, który przyznał pomoc. Należy załączyć odpowiednie dowody uprawdopodobniające te okoliczności, w ciągu 15 dni roboczych od dnia, w którym beneficjent lub upoważniona przez niego osoba mogą dokonać tych czynności. Określono tak wprost w § 3 rozporządzenia MRiRW w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej… (Dz. U. z 2020 r. poz. 1196).

Więcej na ten temat w zasobach płatnych:

Zawieszanie i likwidacja firmy - czytaj także:

 
Przydatne linki
 
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.