Facebook

Kliknij ten link, aby przejść do panelu logowania.
Teraz do wszystkich płatnych Serwisów internetowych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN loguj się w jednym
miejscu.


Po zalogowaniu znajdziesz menu z linkiem do swojego
konta abonenta i dodatkowych opcji.

Jak szukać?»

Uwaga: Do 20 maja 2024 r. roczne rozliczenie składki na ubezpieczenie zdrowotne przez przedsiębiorców Uwaga: Do 17 maja 2024 r. czas na dostosowanie stanowisk pracy wyposażonych w monitory ekranowe do nowych wymagań
Ujednolicone przepisy prawne - www.przepisy.gofin.pl
Aktualnie jesteś: Ujednolicone przepisy prawne (strona główna) » Pomoc publiczna dla przedsiębiorców »  Rozporządzenie Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia ...

Rozporządzenie Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 26.03.2024 r. w sprawie sprawozdań z wykorzystania środków wsparcia zwrotnego

Tekst pierwotny - bieżący
 Dz. U. z 2024 r. poz. 526
Załącznik nr 3

Sprawozdanie z wykorzystania środków pomocy zwrotnej, o których mowa w art. 3b pkt 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2024 r. poz. 324)

Sprawozdanie z wykorzystania środków pomocy zwrotnej, o których mowa w art. 3b pkt 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2024 r. poz. 324)

Sprawozdanie z wykorzystania środków pomocy zwrotnej, o których mowa w art. 3b pkt 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2024 r. poz. 324)

Instrukcja wypełniania sprawozdania z wykorzystania środków pomocy zwrotnej, o których mowa w art. 3b pkt 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

UWAGA: Sprawozdanie dotyczy ponownego wykorzystania środków wdrażanych w ramach programów operacyjnych perspektywy finansowej 2014-2020. Kwoty są podawane narastająco dla kolejnych lat, według stanu na dzień 31 grudnia danego roku, w zaokrągleniu do pełnych złotych. W przypadku gdy okres obowiązywania umowy dotyczącej wdrażania instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej kończy się przed zakończeniem roku sprawozdawczego, to jest przed dniem 31 grudnia danego roku, należy podać dane na dzień zakończenia obowiązywania tej umowy. Jeżeli umowa została zawarta przykładowo dnia 2 lutego roku, którego dotyczy sprawozdanie, a rozwiązana została przykładowo dnia 3 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie, to odpowiednie informacje dotyczące takiej umowy powinny się znaleźć w sprawozdaniu składanym do dnia 31 marca kolejnego roku.

Jeżeli nie jest jeszcze realizowany żaden projekt dotyczący ponownego obrotu środkami, należy wypełnić zerami kolumny 8-11 części C.1., w których są podawane dane liczbowe, oraz wpisać w kolumnie 12 części C.1. odpowiednie wyjaśnienia. Jeżeli projekty dotyczące ponownego obrotu środkami są realizowane, wszystkie wymagane pola powinny być wypełnione właściwymi danymi.

1. Część C.1. Środki zwrócone w ramach pomocy zwrotnej podlegające ponownemu wykorzystaniu - dane według stanu na dzień 31 grudnia … r. (w zł)

1. Numer umowy o dofinansowanie 2014-2020 (kolumna 1) - należy wpisać numer umowy o dofinansowanie, na podstawie której był realizowany projekt pomocy zwrotnej w ramach programów operacyjnych perspektywy finansowej 2014-2020.

2. Środki publiczne zwrócone przez beneficjenta podlegające ponownemu wykorzystaniu (kolumna 2) - należy wpisać kwotę środków, o których mowa w art. 29a ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 818), w tym odsetki i inne przychody oraz zyski powstałe na skutek obrotu tymi środkami.

3. Nazwa instrumentu finansowego / tytuł projektu pomocy zwrotnej w ramach ponownego wykorzystania środków (kolumna 3) - należy wpisać nazwę instrumentu finansowego, zwanego dalej "IF", a w przypadku projektu pomocy zwrotnej - tytuł projektu pomocy zwrotnej, w ramach którego będą wykorzystywane środki zwrócone w ramach projektu pomocy zwrotnej. W przypadku gdy środki zwrócone w ramach projektu pomocy zwrotnej zostaną rozdysponowane między kilka nowych instrumentów finansowych / nowych projektów pomocy zwrotnej, dane dotyczące umowy o dofinansowanie wskazanej w kolumnie 1 należy podzielić na tyle wierszy, ile jest nowych instrumentów finansowych / nowych projektów pomocy zwrotnej zasilonych środkami z takiej umowy, co umożliwi wypełnienie kolumn 4-12 dla każdego z nowych instrumentów finansowych / nowych projektów pomocy zwrotnej.

UWAGA: W przypadku gdy środki zwrócone w ramach kilku projektów pomocy zwrotnej zostaną wniesione do jednego instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej, dane w kolumnach 9-11 mogą być podawane zbiorczo dla danego instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej realizowanego w ramach ponownego wykorzystania środków, bez podziału na poszczególne umowy o dofinansowanie (kolumna 1).

Nazwa instrumentu finansowego / tytuł projektu pomocy zwrotnej powinna/powinien pozwolić na jednoznaczną identyfikację numeru/numerów umowy/umów o dofinansowanie (kolumna 1), której/których dotyczą środki zwrócone w ramach projektu pomocy zwrotnej i wniesione następnie do ponownego wykorzystania.

4. Data zawarcia umowy/porozumienia o ponowne wykorzystanie środków (kolumna 4) - należy wpisać datę zawarcia umowy/porozumienia między dysponentem środków a podmiotem ponownie wykorzystującym środki wskazane w kolumnie 2, o którym mowa w art. 29a ust. 3 pkt 2 albo 3 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020, dotyczącej/dotyczącego ponownego wykorzystania środków zwróconych, podlegających ponownemu wykorzystaniu. W przypadku wygaśnięcia/rozwiązania dotychczasowej umowy / dotychczasowego porozumienia w trakcie roku sprawozdawczego i podpisania nowej umowy / nowego porozumienia nową umowę / nowe porozumienie należy uwzględnić w nowym wierszu, natomiast w odniesieniu do wygasłej/rozwiązanej umowy albo wygasłego/rozwiązanego porozumienia należy wpisać we właściwym dla niej/niego wierszu tabeli odpowiednie dane na dzień jej/jego wygaśnięcia/rozwiązania. W przypadku, o którym mowa w art. 29a ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020, należy wpisać "Nie dotyczy".

5. Data zakończenia wdrażania instrumentu finansowego / realizacji projektu pomocy zwrotnej (kolumna 5) - należy wpisać datę planowanego zakończenia realizacji umowy/porozumienia dotyczącej/dotyczącego ponownego wykorzystania środków zwróconych, podlegających ponownemu wykorzystaniu. W przypadku gdy w kolumnie 4 wpisano "Nie dotyczy", to jest w przypadku, o którym mowa w art. 29a ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020, należy wpisać datę planowanego zakończenia wdrażania instrumentu finansowego / realizacji projektu pomocy zwrotnej.

6. Obszar realizacji instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej (kolumna 6) - należy wpisać obszar realizacji instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej:

    1) w przypadku gdy nie przewiduje się ograniczenia instrumentu/projektu do określonej części kraju, należy wpisać "Cały kraj";

    2) w przypadku gdy instrument jest wdrażany / projekt jest realizowany na terenie jednego województwa, należy wpisać nazwę tego województwa;

    3) w przypadku gdy instrument jest wdrażany / projekt jest realizowany w kilku województwach, należy wpisać nazwy wszystkich tych województw.

7. Podmiot ponownie wykorzystujący środki (kolumna 7) - należy wpisać nazwę podmiotu ponownie wykorzystującego środki zwrócone w ramach projektu pomocy zwrotnej, o którym mowa w art. 29a ust. 3 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020, to jest dysponenta, podmiotu pełniącego funkcję właściwej instytucji lub innego podmiotu. W przypadku zmiany podmiotu ponownie wykorzystującego środki należy wpisać podmiot ponownie wykorzystujący środki wskazany w nowej umowie / nowym porozumieniu dotyczących ponownego wykorzystania środków zawartych z nowym podmiotem.

8. Środki publiczne zwrócone przez beneficjenta, podlegające ponownemu wykorzystaniu, wniesione do nowego instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej (kolumna 8) - należy wpisać kwotę środków, o których mowa w art. 29a ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020, wykorzystywanych przez podmiot, o którym mowa w kolumnie 7.

UWAGA: W przypadku gdy środki podlegające ponownemu wykorzystaniu, wniesione do nowego instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej, pochodzą z kilku zakończonych projektów pomocy zwrotnej wskazanych w kolumnie 1, kwoty środków publicznych przypisanych do każdego z tych projektów są wpisywane w osobnych wierszach.

W kolumnie 8 nie należy wpisywać kwot spłaconego wsparcia udzielonego w ramach ponownego wykorzystania środków, przykładowo kwot spłaconej pożyczki udzielonej w ramach kolejnych obrotów.

9. Koszty zarządzania / opłaty za zarządzanie związane z ponownym wykorzystaniem środków (kolumna 9) - należy wpisać kwotę wszystkich faktycznie poniesionych kosztów zarządzania / opłat za zarządzanie pokrytych ze środków publicznych wskazanych w kolumnie 8, w odniesieniu do każdego podmiotu i kwoty środków wniesionych do instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej wskazanych w kolumnach 7 i 8. W ramach kolumny 9 uwzględnia się również rekompensaty.

10. Odsetki i inne przychody oraz zyski związane z ponownym wykorzystaniem środków (kolumna 10) - należy wpisać kwotę wszystkich odsetek i innych przychodów oraz zysków powstałych na skutek obrotu środkami, wygenerowanych ze środków publicznych wskazanych w kolumnie 8, w odniesieniu do każdego podmiotu i kwoty środków wniesionych do instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej wskazanych w kolumnach 7 i 8.

11. Środki utracone (przykładowo niespłacone pożyczki, uruchomione gwarancje/poręczenia, dla których zakończono prawomocnie postępowanie egzekucyjne) (kolumna 11) - należy wpisać kwotę środków publicznych wniesionych do instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej, prawnie niemożliwych do odzyskania, dla których bezskutecznie wyczerpano wszystkie możliwe formy dochodzenia zwrotu.

12. Wyjaśnienia (kolumna 12) - w przypadku różnicy między kwotą w kolumnie 2 i kwotą / sumą kwot w kolumnie 8, należy wyjaśnić powody rozbieżności - oddzielnie w odniesieniu do każdego przypadku wystąpienia różnicy. Możliwe jest zawarcie również innych wyjaśnień umożliwiających prawidłowe zrozumienie danych podanych w kolumnach 1-11.

2. Część C.2. Środki zaangażowane i wypłacone w ramach umów z podmiotami, którym udzielono wsparcia do dnia 31 grudnia … r. (w zł)

1. Nazwa instrumentu finansowego / tytuł projektu pomocy zwrotnej w ramach ponownego wykorzystania środków (kolumna 1) - należy powtórzyć dane z kolumny 3 części C.1.

UWAGA: W przypadku gdy nazwa instrumentu finansowego / tytuł projektu pomocy zwrotnej podana/podany w kolumnie 3 części C.1. uniemożliwia powiązanie z umową/umowami o dofinansowanie (kolumna 1 części C.1.), należy w kolumnie 18 części C.2. (Wyjaśnienia) podać numer/numery umowy/umów o dofinansowanie (z kolumny 1 części C.1.), której/których dotyczy dane wsparcie udzielone w ramach ponownego wykorzystania środków.

2. Podmiot ponownie wykorzystujący środki (kolumna 2) - należy powtórzyć dane z kolumny 7 części C.1.

3. Rodzaj wsparcia (kolumna 3) - należy wpisać jeden rodzaj wsparcia spośród następujących: pożyczka, poręczenie, gwarancja, inwestycja quasi-kapitałowa, inwestycja kapitałowa, pomoc zwrotna, inny rodzaj wsparcia zwrotnego. Kolumny 8-17 wypełnia się, uwzględniając rodzaj wsparcia wskazany w kolumnie 3, w ramach instrumentu/projektu wskazanego w kolumnie 1. W ramach poręczeń uwzględnia się również reporęczenia, a w ramach gwarancji - regwarancje. W przypadku wyboru "inny rodzaj wsparcia zwrotnego" należy w kolumnie 18 (Wyjaśnienia) wpisać opis rodzaju wsparcia.

4. Cele, na jakie są przeznaczane środki (kolumna 4) - należy wpisać cel/cele, na jaki/jakie będą przeznaczone środki wykorzystywane w ramach danego instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej, spośród następujących:

    1) wzmacnianie badań naukowych, rozwoju technologicznego i innowacji;

    2) zwiększanie dostępności, stopnia wykorzystania i jakości technologii informacyjno-komunikacyjnych;

    3) wzmacnianie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw;

    4) wspieranie przejścia na gospodarkę niskoemisyjną;

    5) promowanie dostosowania do zmian klimatu, zapobiegania ryzyku i zarządzania ryzykiem;

    6) zachowanie i ochrona środowiska naturalnego oraz wspieranie efektywnego gospodarowania zasobami;

    7) promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszej infrastruktury sieciowej;

    8) promowanie trwałego i wysokiej jakości zatrudnienia oraz wsparcie mobilności pracowników;

    9) promowanie włączenia społecznego, walka z ubóstwem i wszelką dyskryminacją;

    10) inwestowanie w kształcenie, szkolenie oraz szkolenie zawodowe na rzecz zdobywania umiejętności i uczenia się przez całe życie;

    11) rozwój obszarów miejskich, w tym miejskie przedsięwzięcia w zakresie ochrony powietrza i energetyki, rewitalizacja;

    12) finansowanie zwrotne podmiotu ponownie wykorzystującego środki / podmiotu wdrażającego IF;

    13) inne.

W przypadku wyboru "inne" należy w kolumnie 18 (Wyjaśnienia) wpisać opis celu. Pozycję "inne" należy wpisać tylko w przypadku, gdy nie ma możliwości dopasowania celu do celów wskazanych powyżej.

5. Wielkość podmiotu, któremu udzielono wsparcia (kolumna 5) - należy wpisać jeden rodzaj podmiotu, któremu udzielono wsparcia, ustalony zgodnie z art. 2 i art. 4-6 załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z późn. zm.), spośród następujących: "Duże przedsiębiorstwo", "Średnie przedsiębiorstwo", "Małe przedsiębiorstwo", "Mikroprzedsiębiorstwo" albo "Nie dotyczy". Sposób wypełnienia kolumny nie jest zależny od ewentualnego wystąpienia pomocy publicznej - kolumnę wypełnia się tak samo, gdy podmiot otrzymuje pomoc publiczną, jak i wtedy, gdy wsparcie jest przykładowo udzielane na warunkach rynkowych. Podmiotami, którym udzielono wsparcia, są podmioty, którym udzielono wsparcia w ramach oferowanych instrumentów wsparcia zwrotnego (odpowiednicy ostatecznych odbiorców w ramach instrumentów finansowych w perspektywie finansowej 2014-2020 / beneficjentów projektów pomocy zwrotnej).

UWAGA: Należy wpisać wyłącznie jedną - adekwatną wielkość podmiotu, któremu udzielono wsparcia.

6. Forma prawna podmiotu, któremu udzielono wsparcia (kolumna 6) - należy wpisać nazwę formy prawnej podmiotu, któremu udzielono wsparcia, wpisując wyłącznie jedną spośród następujących:

    1) spółki cywilne prowadzące działalność na podstawie umowy zawartej zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2023 r. poz. 1610, z późn. zm.), zwaną dalej "Kodeksem cywilnym";

    2) spółki przewidziane w przepisach innych ustaw niż ustawa z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 18, z późn. zm.) i Kodeks cywilny lub formy prawne, do których stosuje się przepisy o spółkach;

    3) uczelnie;

    4) fundacje rodzinne;

    5) fundusze;

    6) Kościół Katolicki;

    7) pozostałe kościoły albo związki wyznaniowe;

    8) europejskie ugrupowanie współpracy terytorialnej;

    9) stowarzyszenia niewpisane do Krajowego Rejestru Sądowego;

    10) organizacje społeczne oddzielnie niewymienione niewpisane do Krajowego Rejestru Sądowego;

    11) partie polityczne;

    12) samorządy gospodarcze i zawodowe niewpisane do Krajowego Rejestru Sądowego;

    13) przedstawicielstwa zagraniczne;

    14) wspólnoty mieszkaniowe;

    15) osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą;

    16) europejskie zgrupowania interesów gospodarczych;

    17) spółki akcyjne;

    18) proste spółki akcyjne;

    19) spółki z ograniczoną odpowiedzialnością;

    20) spółki jawne;

    21) spółki partnerskie;

    22) spółki komandytowe;

    23) spółki komandytowo-akcyjne;

    24) spółki europejskie;

    25) przedsiębiorstwa państwowe;

    26) towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych;

    27) instytucje gospodarki budżetowej;

    28) związki zawodowe rolników indywidualnych;

    29) towarzystwa reasekuracji wzajemnej;

    30) główne oddziały zagranicznych zakładów reasekuracji;

    31) główne oddziały zagranicznych zakładów ubezpieczeń;

    32) ogólnokrajowe zrzeszenia międzybranżowe;

    33) ogólnokrajowe związki międzybranżowe;

    34) spółdzielnie;

    35) spółdzielnie europejskie;

    36) związki rolników, kółek i organizacji rolniczych;

    37) związki rolniczych zrzeszeń branżowych;

    38) samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej;

    39) cechy rzemieślnicze;

    40) fundacje;

    41) izby rzemieślnicze;

    42) Związek Rzemiosła Polskiego;

    43) stowarzyszenia;

    44) związki stowarzyszeń;

    45) stowarzyszenia kultury fizycznej;

    46) związki sportowe;

    47) polskie związki sportowe;

    48) inne organizacje społeczne lub zawodowe;

    49) kolumny transportu sanitarnego;

    50) stowarzyszenia kultury fizycznej o zasięgu ogólnokrajowym;

    51) zrzeszenia handlu i usług;

    52) zrzeszenia transportu;

    53) instytuty badawcze i instytuty działające w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz;

    54) ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń handlu i usług;

    55) ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń transportu;

    56) inne organizacje podmiotów gospodarczych;

    57) izby gospodarcze;

    58) przedsiębiorstwa zagraniczne;

    59) związki zawodowe;

    60) związki pracodawców;

    61) federacje albo konfederacje związków pracodawców;

    62) kółka rolnicze;

    63) rolnicze zrzeszenia branżowe;

    64) oddziały zagranicznych przedsiębiorców;

    65) spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe;

    66) stowarzyszenia ogrodowe;

    67) związki stowarzyszeń ogrodowych;

    68) jednostki terenowe stowarzyszeń posiadające osobowość prawną;

    69) jednostki organizacyjne związków zawodowych posiadające osobowość prawną;

    70) przedszkola publiczne;

    71) przedszkola niepubliczne;

    72) publiczne szkoły podstawowe;

    73) publiczne gimnazja;

    74) publiczne szkoły ponadpodstawowe;

    75) publiczne szkoły ponadgimnazjalne;

    76) publiczne szkoły artystyczne;

    77) niepubliczne szkoły podstawowe;

    78) niepubliczne gimnazja;

    79) niepubliczne szkoły ponadpodstawowe;

    80) niepubliczne szkoły ponadgimnazjalne;

    81) niepubliczne szkoły artystyczne;

    82) publiczne placówki systemu oświaty;

    83) niepubliczne placówki systemu oświaty;

    84) inne publiczne jednostki organizacyjne systemu oświaty;

    85) inne niepubliczne jednostki organizacyjne systemu oświaty;

    86) publiczne zespoły szkół i placówek systemu oświaty;

    87) niepubliczne zespoły szkół i placówek systemu oświaty;

    88) organy władzy, administracji rządowej;

    89) organy kontroli państwowej i ochrony prawa;

    90) wspólnoty samorządowe;

    91) sądy i trybunały;

    92) Skarb Państwa;

    93) państwowe jednostki organizacyjne;

    94) gminne samorządowe jednostki organizacyjne;

    95) powiatowe samorządowe jednostki organizacyjne;

    96) wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne;

    97) związki metropolitalne;

    98) jednostki organizacyjne związków metropolitalnych;

    99) inne państwowe lub samorządowe osoby prawne, o których mowa w art. 9 pkt 14 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, z późn. zm.).

UWAGA: Jeżeli podmiot, któremu udzielono wsparcia, jest osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, należy wpisać "osoba fizyczna".

Jeżeli podmiotowi, któremu udzielono wsparcia, nie można przypisać żadnej z powyższych form prawnych ani podmiot ten nie jest osobą fizyczną, należy wpisać "inne". W przypadku wyboru "inne" należy w kolumnie 18 (Wyjaśnienia) wpisać nazwę formy prawnej.

7. Liczba podmiotów, którym udzielono wsparcia (kolumna 7) - należy wpisać liczbę podmiotów, którym udzielono wsparcia, należących do poszczególnych kategorii powstałych w wyniku kombinacji danych z kolumn 3-6. Przykładowo należy wpisać liczbę podmiotów, którym udzielono wsparcia - spółek akcyjnych - średnich przedsiębiorstw, które otrzymały wsparcie w postaci pożyczki na wzmocnienie konkurencyjności.

8. Pożyczka (kwota udzielonych pożyczek) (kolumna 8) - należy wpisać zakontraktowaną kwotę pożyczek wynikającą z zawartych umów dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano "pożyczkę".

9. Pożyczka (kwota wypłaconych pożyczek) (kolumna 9) - należy wpisać kwotę pożyczek faktycznie wypłaconą dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano "pożyczkę".

10. Poręczenie/gwarancja (kwota udzielonych poręczeń/gwarancji) (kolumna 10) - należy wpisać zakontraktowaną kwotę wynikającą z zawartych umów odpowiednio poręczeń albo gwarancji udzielonych w odniesieniu do danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano odpowiednio "poręczenie" albo "gwarancję". W ramach poręczeń uwzględnia się również reporęczenia, a w ramach gwarancji - regwarancje.

11. Poręczenie/gwarancja (kwota udzielonego finansowania zabezpieczonego poręczeniem/gwarancją) (kolumna 11) - należy wpisać zakontraktowaną kwotę udzielonego danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, finansowania zabezpieczonego odpowiednio poręczeniem albo gwarancją udzielonymi w ramach danego instrumentu finansowego. W ramach poręczeń uwzględnia się również reporęczenia, a w ramach gwarancji - regwarancje.

12. Inwestycja kapitałowa / inwestycja quasi-kapitałowa (kwota środków zakontraktowanych) (kolumna 12) - należy wpisać zakontraktowaną kwotę wynikającą z umowy odpowiednio inwestycji kapitałowej albo inwestycji quasi-kapitałowej w przedsięwzięcia realizowane przez daną kategorię podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano odpowiednio "inwestycję kapitałową" albo "inwestycję quasi-kapitałową"

13. Inwestycja kapitałowa / inwestycja quasi-kapitałowa (kwota środków wypłaconych) (kolumna 13) - należy wpisać kwotę odpowiednio inwestycji kapitałowej albo inwestycji quasi-kapitałowej faktycznie dokonanej w przedsięwzięcia realizowane przez daną kategorię podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano odpowiednio "inwestycję kapitałową" albo "inwestycję quasi-kapitałową".

14. Pomoc zwrotna (kwota środków zakontraktowanych) (kolumna 14) -należy wpisać zakontraktowaną kwotę wynikającą z zawartych umów dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia w ramach projektów pomocy zwrotnej, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano "pomoc zwrotną".

15. Pomoc zwrotna (kwota środków wypłaconych) (kolumna 15) - należy wpisać kwotę środków faktycznie wypłaconych dla danej kategorii odbiorców w ramach projektów pomocy zwrotnej, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano "pomoc zwrotną".

16. Inny rodzaj wsparcia zwrotnego (kwota środków zakontraktowanych) (kolumna 16) - należy wpisać zakontraktowaną kwotę wynikającą z zawartych umów dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia w ramach innych rodzajów wsparcia zwrotnego, osobno dla każdego rodzaju wsparcia zwrotnego, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano "inny rodzaj wsparcia zwrotnego".

17. Inny rodzaj wsparcia zwrotnego (kwota środków wypłaconych) (kolumna 17) - należy wpisać kwotę środków faktycznie wypłaconą danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia w ramach innych rodzajów wsparcia zwrotnego, osobno dla każdego rodzaju wsparcia zwrotnego, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano "inny rodzaj wsparcia zwrotnego".

UWAGA: W kolumnach 8-17 wpisuje się kwoty odpowiadające wartości środków publicznych zaangażowanych w ramach udzielonego wsparcia.

18. Wyjaśnienia (kolumna 18) - w stosownych przypadkach należy podać informacje, o których mowa w pkt 1, 3, 4 i 6 instrukcji wypełnienia części C.2. Możliwe jest zawarcie również innych wyjaśnień pozwalających na prawidłowe zrozumienie danych wpisanych w kolumnach 1-17.

 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60