Facebook

Jak szukać?»

Uwaga: Do 2 kwietnia 2024 r. część płatników składek przekazuje do ZUS zgłoszenia o pracy "szczególnej" ZUS ZSWA za 2023 r. Do 31 marca 2024 r. należy sporządzić i podpisać sprawozdanie finansowe za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US zeznań: CIT-8 i CIT-8AB za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US deklaracji: CIT-8E i CIT-8FR za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US informacji: IFT-2R, CIT-RB i CIT-CSR za 2023 r. 2 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija ostateczny termin złożenia do US informacji: CIT-8ST, CIT-N1, CIT-N2, PIT-N1 i PIT-N2 według stanu na 31 grudnia 2023 r.
Aktualnie jesteś: Gofin.pl (strona główna)  »  Firma  »  Prawo UE  »   Przesunięcia środków bez aneksowania umowy
POLECAMY
A A A  drukuj artykuł

Przesunięcia środków bez aneksowania umowy

Gazeta Podatkowa nr 68 (1109) z dnia 25.08.2014
Jolanta Białkowska

Przedsiębiorca jest w trakcie realizacji projektu informatycznego typu B2B w zakresie działania 8.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Czy podczas rozliczania jednego z etapów projektu można przenieść część zaoszczędzonych środków z kategorii wydatków TRW do INS?

Umowa o dofinansowanie projektu dla działania 8.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka dopuszcza możliwość pewnych zmian w projekcie bez konieczności aneksowania umowy. Zmiana może dotyczyć przesunięcia pomiędzy poszczególnymi kategoriami wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem do 10% wartości kwoty danej kategorii wydatków, z której następuje przesunięcie, bez względu na poziom wzrostu kategorii wydatków, do której następuje przesunięcie. Jest to możliwe pod warunkiem dokonania przesunięć pomiędzy kategoriami wydatków o tej samej intensywności wsparcia, z zastrzeżeniem zasad określonych w programie pomocowym, czyli rozporządzeniu Ministra Rozwoju Regionalnego w sprawie udzielania przez PARP pomocy finansowej na wspieranie tworzenia i rozwoju gospodarki elektronicznej w ramach PO IG, 2007-2013 (Dz. U. z 2013 r. poz. 412 ze zm.).

W przypadku dokonania tego typu przesunięć przedsiębiorca powinien dostarczyć do właściwej Regionalnej Instytucji Finansującej (RIF) pismo z informacją o dokonanych przesunięciach dla poszczególnych wydatków wraz z uzasadnieniem. Dodatkowo trzeba przedstawić uzasadnienie terminu złożenia wniosku o wprowadzanie zmian wraz z ewentualnym uzasadnieniem niedochowania terminu, zaktualizowany harmonogram rzeczowo-finansowy, harmonogram płatności, plan finansowy (punkt 19 wniosku o dofinansowanie). Niezbędna jest również informacja o wpływie wnioskowanych zmian na realizację celów projektu oraz wskaźniki.

Przykład

Przedsiębiorca w harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu zaplanował w kategorii Zakup nowych środków trwałych (TRW) wydatki na zakup dwóch laptopów - 9.000 zł oraz zakup urządzenia wielofunkcyjnego 5.000 zł. W kategorii wydatków Nabycie usług informatycznych i technicznych związanych z instalacją infrastruktury technicznej i oprogramowania (INS) zaplanował wydatki na poziomie 25.000 zł. Beneficjent przy zakupie środków trwałych zaoszczędził 1.600 zł, wydał jednak o 2.000 zł więcej na nabycie usług informatycznych.

Dla dokonania 10% przesunięć w Harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu, bez konieczności aneksowania umowy, podczas rozliczania danego etapu projektu można dokonać przesunięć z kategorii TRW do kategorii INS wyłącznie kwoty 1.400 zł (14.000 zł × 10%).

Prawo UE - czytaj także:

 
Przydatne linki
 
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
 
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.